Een echte Landschaplens?

20-01-2019

Ik liep al een poosje met de gedachte dat ik wel eens een echte landschapslens wilde. Wat is dan een echte landschaps lens hoor ik je denken? 

Na veel youtube studie te hebben gedaan kom ik toch wel tot de conclusie dat de meeste landschap fotografen  met ongeveer 3 lenzen op stap is. Dat is  zijn namelijk  een groothoek lens van 12 - 24 mm en 16 - 70 mm en een telelens van 70 - 210 mm met een lichtsterkte van ongeveer F4. 

Mijn meeste foto's maak ik met de 18-70 mm F3,5 - 4,5 lens van Nikon. Een lens gevonden op marktplaats voor € 30,00. Kijk dat zijn nog eens prijzen voor een lowbudget fotograaf.  En deze lens maakt naar mijn mening prachtige mooie foto's, maar toch bleef het kriebelen. Ik wilde wat andere foto's maken waar deze lens net te kort schoot , en dan met name op de groothoek gedeelte. Dus ben ik gaan zoeken naar een 12 - 24 mm lens.

Uiteindelijk gevonden en je raadt het nooit geruild tegen mijn 35mm F1.8 lens van Nikon. Deze lens lag stof te vergaren in mijn Tas, dus waarom niet iemand er mee blij gemaakt die op zoek is naar zo'n type lens. en ik naar een type waar hij niets mee deed. Win - Win voor beide partijen.

Vanmorgen was het dan zover. Op stap met een echte landschaplens naar een plekje waar ik al een poosje een foto in gedachten heb. Maar eens kijken of dit lukt. De temperatuur meter van de auto geeft min 7 aan !!!  Brrr koud , maar mooi helder in de lucht. Richting de polder , richting het Dijkgat van de CC polder naar de johanneskerkhoven polder. Hier staat een soort huisje op die waarschijlijk dienst doet als hooi opslag als er koeien of schapen op de dijk lopen. Met daar weer achter een bomen singel.

Ik denk dat de lens een blijvertje  wordt.




©2019 Arjan Niemeijer, Winschoten
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin