Natuurgebied de Tjamme

12-01-2019

Vanochtend , nadat ik mijn dagelijkse bakje Yoghurt met musli naar binnen heb gewerkt, ga ik op pad zonder echt een doel te hebben. Mijn ervaring is dat er meestal dan ook niet de meest mooie foto's gemaakt worden. Waarom dan toch op stap?  Het weer is niet best. Grauw, druilig weer wat ook niet echt uitnodigt om op stap te gaan. Maar toch ga ik op stap.


Waarom dan zou je je afvragen? Ik ben bang dat dit te maken heeft met 2 video's van twee fotografen die ik volg op youtube.  Thomas Heaton en Raf Olearts. Een Engelsman en een Belg , die prachtige foto's maken, maar beide tot een en de zelfde conclusie komen. Passie !!! en plezier in dat wat je doet


En bovenstaande video's hebben mij tot denken gezet, zo van wat wil ik nu zelf? Het allerliefst reis ik de hele aardbodem af op zoek naar de meest mooiste plekken die je je maar kunt bedenken.

But what is reality?  Dat moet ook allemaal betaald worden en aangezien zich er niet spontaan een sponsor zich heeft aangemeld , ben ik bang dat dit ook niet 1, 2 , 3 gaat lukken. Maar dat hoeft natuurlijk niet de passie weg te nemen. Want er zijn ook hele mooie plekken dichtbij, die je vaak zomaar voorbij rijdt in het dagelijks leven.

Met deze gedachte ben ik dus vanmorgen in de auto gestapt en zomaar even ergens naar toe gereden. Zo ben ik dan ook terecht gekomen in Finsterwolde , waar ik rondom het natuurgebied de Tjamme ben gelopen. Geen idee wat ik zou aantreffen of wat ik op de foto wilde zetten. Wel is tijdens deze wandeling sterk de gedachte naar boven gekomen om mijn caravan self supporting te maken. Of wel dat ik ook met mijn caravan daar kan staan waar ik wil als zijnde het was een camper. Want een camper gaat hem niet worden, aangezien hier belachelijke prijzen voor worden gevraagd. Maar ik reeds wel in het bezit ben van een kleine , maar handige caravan, en we vaak hier al mee op stap zijn geweest. Dus waarom deze niet aanpassen zodat ik ( eeh wij , Cis en ik ) wakker kunnen worden op plekjes waar de mond van open valt. Ik doel dan met name op de Scandinavische landen, bij voorkeur Noorwegen. Wordt vervolgd

Ondertussen heb ik bijna het natuurgebied rondgelopen en nog niet een echte mooie plaat kunnen scoren. Maakt ook niet uit , ik ben lekker buiten geweest waar de wind en regen mij om de oren giert , en waar ik de vogels hoor krijsen tegen de grauwe grijze lucht. Heerlijk.

©2019 Arjan Niemeijer, Winschoten
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin